LALIQUE HOMMAGE A L'HOMME Woda toaletowa 100ML

  • Dodaj recenzję:
  • Kod: 3131
  • Producent: LALIQUE
  • Dostępność: Jest
  • szt.
  • 439,00 zł 352,00 zł / szt.
  • 100 ml ( 352,00 zł za 100 ml )

WODA TOALETOWA ATOMIZER

Hommage a l'Homme

 

Lalique nie rozpieszcza fanów swoich perfum liczbą premier, a już szczególnie gdy mowa o pachnidłach męskich. Firma działa niemal w starym stylu, proponując nowe zapachy raz na kilka lat zamiast przynajmniej jednego każdego roku, co dziś zdaje się być rynkowym standardem. Poprzedni zapach męski – White for Men pojawił się w 2008 roku, zaś wcześniejszy Encre Noire w 2006. Na szczęście jednak dla swych klientów Lalique zwykł rozpieszczać ich poziomem proponowanych pachnideł. Zasada: rzadziej, ale na wysokim poziomie, dotyczy także męskich perfum marki Hommage a l’Homme mających być w założeniu właścicieli firmy swoistym hołdem dla męskości złożonym na 20 lecie obecności marki Lalique na rynku perfum.

Autorkami zapachu są dwie wybitne perfumiarki: doświadczona Christine Nagel (m.in. Lalique White for Men, zapachy Joe Malone, Thierry Muglera, Lancome) i przedstawicielka młodego pokolenia Mathilde Bijaoui (m.in. wspaniałe Like This Etat Libre d’Orange, Jacomo for Men, Lily & Spice Penhaligon’s). Oddajmy na chwilę głos pierwszej z nich:

“Komponowanie Hommage a l’Homme było niczym wspaniała, pełna niespodzianek podróż. Gdy pracuje się ze szlachetnymi składnikami, zapach jest budowany krok po kroczku. Wybraliśmy szafran i pieprz dla egzotyki, oud by dodać tajemnicy, fiołek dla wyrafinowania, piżmo i labdanum dla dodania zmysłowości”. W ten sposób Christine Nagel uchyla nam rąbka tajemnicy dotyczącej konstrukcji perfum i ich głównych ingrediencji.

 

Zapach rozpoczyna bardzo charakterystyczny, intensywny, wręcz zatykający dech akord słodkich i pikantnych przypraw. W tym prawdziwie mocnym uderzeniu rolę pierwszoplanową gra tercet szafranu (słodko), pieprzu (ostro) oraz pimento (pikantnie). Na tym etapie jest dość kulinarnie, choć bez popadania w przesadę. Gdy wibrujące i skrzące się pikantne molekuły ulecą, na skórze pozostaje woń, którą określam jako szorstką. Ten akord zajmuje centralne miejsce zapachu. Jednak najlepsze przychodzi nieco później. Oparta na bardzo męskiej i zmysłowej ciepłej drzewności baza z mocnym akcentem labdanum i wyraźnymi piżmami to zdecydowanie najlepszy etap zapachu i jednocześnie prawdziwy majstersztyk. Wspaniale męska i niezmiernie elegancka przywodzi mi na myśl genialną bazę Rive Gauche Pour Homme YSL, z tym że tu nie znajdziemy cierpkiego mchu dębowego, za to cudnie ciepłe, słodkawe labdanum. Deklarowany przez Nagel oud (czy naturalny czy jego olfaktoryczne odwzorowanie, pozostanie tajemnicą perfumiarek) nie został w kompozycji uwypuklony. Raczej wprowadza drzewną aurę. Nie jest więc Hommage w żadnym razie pachnidłem oudowym. W każdym razie nie wyczuwam oudu w żadnej ze znanych mi dotąd postaci.

 

Skład:
Nuty głowy: bergamotka, szafran, liść fiołka
Nuty serca: fiołek, czarny pieprz, pimento
Nuty bazy: labdanum, oud, piżma

 

Rodzina zapachowa: drzewno-przyprawowa

 

Nos: Christine Nagel, Mathilde Bijaoui

 

Data powstania: 2011

 

LALIQUE


Marka Lalique to niezaprzeczalny symbol piękna i elitarnego luksusu.

Imperium kryształów, biżuterii i zmysłowych perfum zamkniętych w niepowtarzalnych flakonach. Firma powstała już w XIX wieku dzięki uporowi i talentowi francuskiego architekta i projektanta Rene Lalique’a, który w ciągu kilku dekad zrewolucjonizował konformistyczne podejście do sztuki zdobywając uznanie szacownej i zamożnej klienteli. Lalique nie obawiał się artystycznych eksperymentów. Kreował w sposób kontrowersyjny i bezkompromisowo oryginalny. O współpracę z artystą zabiegali najwięksi perfumiarze i giganci przemysłu motoryzacyjnego. Dla pierwszych, jak choćby Coty’ego czy Guerlain’a, tworzył flakony perfum niczym dzieła sztuki, dla drugich projektował kryształowe maskotki zdobiące maski limuzyn Bentley’a czy Rolse Royce’a. Po dziś dzień symbolem marki jest kryształ. Satynowy, szkliście transparentny, mleczny czy barwiony, w każdej z odsłon kunsztownie ozdabia kolekcje akcesoriów wnętrzarskich, biżuterii oraz ekskluzywnych linii kosmetycznych.

 

Uwielbienie dla sztuki, kontrastowe zestawienia, a przede wszystkim bogactwo form sprawiły, że do dziś prace Lalique'a uznawane są przez koneserów na całym świecie za dzieła sztuki użytkowej. 


W oparciu o wieloletnie dziedzictwo mistrzowskiego rzemiosła i o dawne projekty René Lalique'a marka LALIQUE produkuje dzisiaj:

  • zapachy dla kobiet i mężczyzn, edycje limitowane zapachów w kolekcjonerskich flakonach inspirowanych dawnymi projektami założyciela marki, perfumy w kryształowych flakonach i ekskluzywnych oprawach,
  • biżuterię,
  • galanterię,
  • kryształy i porcelanę.